CIDAN satser på direktesalg i Norge
Maskinprodusenten CIDAN Machinery Group kutter ut forhandlerleddet og tar et stort steg inn i det norske markedet med direktesalg av sine platebearbeidingsmaskiner.
– Vi ser et betydelig vekstpotensial i det norske markedet, sier Lars Olander som er ansvarlig for salg i Norge.
Endringen gjør de med ambisjon om å styrke sin tilstedeværelse og tilby en mer konkurransedyktig løsning i det norske markedet.
Et voksende marked
På spørsmålet om hvorfor CIDAN velger å gå over til direkte salg, er svaret klart:
– Vi ser et betydelig vekstpotensial i det norske markedet. Ved å utnytte vår ekspertise innen platebearbeidingsmaskiner kan vi tilby en kombinasjon av service og produkter som er unike i markedet. Vårt mål er å tilby løsninger som overgår konkurrentene, både når det gjelder maskinytelse og tilpasset støtte, noe som skal gi våre kunder en klar konkurransefordel, sier Lars Olander i CIDAN Machinery Group.
Oleander er ansvarlig for salg i Norge.
Direkte kontakt med ekspertise
Ved å forlate forhandlerleddet vil CIDAN selv håndtere både salg og service direkte med sine kunder. Selskapet planlegger å bruke sitt eget personell for å sikre at kundene får ekspertstøtte gjennom hele prosessen.
Lars Olander forklarer:
– Vi vil håndtere hele prosessen med CIDANs eget personell, både når det gjelder salg og service. Våre selgere og serviceteknikere er grundig opplært på våre produkter og har dyp forståelse for kundenes behov. Dette sikrer at hver kunde får profesjonell, rask og pålitelig service fra start til mål. Kontakten mellom produsent og kunde er et viktig steg for å redusere kommunikasjonstap som ellers kan oppstå når tredjeparter er involvert. For selskapet handler det om å sikre kvalitet på alle nivåer – fra kjøp til vedlikehold av maskinene, sier Olander.
Vil forbedre service og responstider
– CIDAN har bygget opp en omfattende global serviceorganisasjon, med lokale team som er spesialisert på våre maskiner. I Norge vil vi tilby gode responstider med godt utdannet personell samt tilgang til reservedeler direkte fra vårt lager. Dette minimerer driftsstans og optimaliserer kundenes produksjonskapasitet. Dette betyr at kundene kan føle seg trygge med vissheten om at eventuelle problemer raskt kan løses av eksperter, sier Lars Olander.
Fordeler for norske kunder
Olander er sikker på at CIDANs direkte inntreden i det norske markedet vil oppleves positivt.
– Kundene skal oppleve et betydelig høyere servicenivå. Samtidig kan vi tilby konkurransedyktige priser fordi vi eliminerer mellomledd. Dette innebærer både en mer kostnadseffektiv innkjøpsprosess og en tryggere opplevelse med profesjonell støtte når det trengs. Kundene skal ikke bare forvente mer skreddersydde løsninger, men også en pålitelig og langsiktig partner, sier Olander som levner ingen tvil om ambisjonene i Norge:
– Vi er klare til å ta vår posisjon i det norske markedet til neste nivå.