Mann i gul vest på et lager med coil i bakgrunnen.
Johan Andersson, produktsjef i Plannja.

Stor interesse for tak- og fasadeprofiler av gjenvunnet stål

Nå lanseres Plannja Infinity, et nytt varemerke der alle tak- og fasadeprodukter lages av gjenvunnet stål. De første takene ble solgt allerede før lanseringen.

Bilde av hustak med fjord og fjell i bakgrunnen.
Plannja opplever stor interesse for deres nye produkter produsert utelukkende av gjenvunnet stål.

Plannja, leverandør av tynnplater i stål og aluminium, som er en del av Ruukki Construction, fortsetter sin satsing på miljø og bærekraft.  Opprinnelsen er skrap, f.eks. gamle kasseroller og biler, og nå lanseres produktene i markedet under varemerket Plannja Infinity. Taket Plannja Trend med tilhørende beslag og den bølgete tak- og fasadeprofilen Plannja Sinus blir nå en del av det nye varemerket.

Lanseringen av tak- og fasadeprofiler av gjenvunnet stål er en del av Plannjas miljømål. Plannja har redusert virksomhetens direkte utslipp (det vil si scope 1 og 2) med 86 prosent sammenlignet med tallene fra 2019. Med Plannja Infinity tar de ytterligere skritt fremover.

- Målet vårt er å bli markedsledende i segmentet bærekraftige tynnplateprodukter. Stålet i Plannja Infinity er SSAB Zero, hvor kun gjenvunnet stålskrap brukes som råmateriale. Det innebærer at vi støtter den sirkulære økonomien og kan levere et stål som gir nesten null karbondioksidutslipp under produksjonen. Plannja tilbyr også SSABs beleggingssystem hvor en stor del av de tradisjonelle fossile oljene er erstattet med svensk rapsolje (GreenCoat Pro BT). Det gir mindre miljøpåvirkning. Det er veldig spennende å se hvordan Plannja Infinity har blitt mottatt av både byggebransjen og privatpersoner, sier Johan Andersson, produktsjef i Plannja.

Powered by Labrador CMS